Elevens val! :)

Idag var det Elevens val och dan innan min födelsedag. Intressant va? Jag tänkte väl det...
Nu ska jag berätta om den här dagen, inte så mycket detaljer nu då men kort:
Jag kom till skolan kall som ett glas is te, röd om kinderna. Elevens val väntade mig.
Jag var inte försenad, jag var i perfekt tid!!
Det började med att jag satt mig vid Delaram, Linsan och Anna som pratade hej vilt. Jag hängde på.
Fröken ropade över klassrummet: "TYSTNAD!!!!!!!!" alla tystnade, ett tag. Vi skulle baka ett bröd, bara göra degen. Men endå... Jag blev indelad i en grupp med B:are för att jag var B:are Linsan , anna och Delaram kom i ett lag men jag fick byta till dom SKÖNT! Vi gjorde en deg som blev bra och delade upp den i 4 delar och la dom i små plastpåsar. Vi fick också grönsaker, potatis, kyckling buljong och bananer som vi la i påsar och delade upp så det blev nästan lika mycket alla fick bära. Linsan och jag turades om att bära potatisen och grönsakerna. Delaram tog bananerna och Anna tog stormköket.
Vi gick i 30 minuter med andra ord en tråkig halvtimme, eftersom att det inte var is på vattnet kunde vi inte gå över där utan gå runt hela Bögs gård.  När vi var framme var alla super trötta men då var det hög tid att sätta igång med maten, vi hackade grönsakerna och skalade dom, Linsan hämtade vatten och vi blandade allt till en äcklig soppa, vi la i buljongen och det skulle koka ett tag. Medans fick jag skäll av fröken för ingenting, HON HAR NÅGOT EMOT MIG, iallefall idag. Vi hackade i korven sisst som vi fick där och det kokade enu längre. Det blev överkokt potatis och mjuklök... -.-"
Det var äckel och jag åt några slevar = VÄLDIGT HUNGRIG senare på dagen.
Nu var det dags att göra färdigt bröden. (PINN bröden). Vi hämtade en pinne från skogen och sen snurrade degen runt den och grillade över öppen eld! den blev god för en gångs skull. NU TILL DET ÄCKLIGASTE scoutbananerna.
Vi tog en banan, skar upp den och tryckte ner två choklad bitar och grillade över elden vi hade gjort, jag ville inte ens smaka jag slängde hela skiten i komposten. Bläuk.
Plocka undan, mer skäll av fröken... utav nothing.
vi gick hem och fröken sa så här:
"IDAG ÄR VI SNÄLLA OCH STÄLLER UPP VI DISKAR ERA SKÄRBRÄDOR MEN ALDRIG MERA, ALDRIG MERA!"
Ojdå, snacka om idiotisk fröken, man ska ju ställa upp för sina elever....
Anna och jag gick hem och åt en Twix, gotti gotti, vi ritade lite också och jag blev pirrig inför imorgon (MIN FÖDELSEDAG JU!) och flög runt som en studsboll!!!!
Anna gick hem , jag såg på TV spelade lite dator och åt en pizza. Monke visade sina super snygga nya kläder för oss och allt var kul, nu ligger jag här i sängen och väntar på att morgon dagen ska komma.
HÄLSNINGAR DITTE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0