Nu är det snart!

Jag flög upp ur sängen, eller flög och flög, satte mig upp i sängen, EN NY DAG!
Eller, inte bara en ny dag utan dagen då det är två dagar kvar till min Födelsedag!
Men men jag klädde på mig en tröja och smutsiga mjukisbyxor, pratade lite med Monke och gick ner för att kolla "messen" på djur.nu... Sen var det frukost, ganska god frukost, Emma lovade att stjusa oss till skolan o det var ju skönt, jag som skulle leka med Anna. Jag wrooomade iväg med Emma och Nåmi till skolan och kom i perfekt tid, och UTAN att vara en isbit. FANTASTISKT!
Det var lådbok och jag läste lite sen var det "symboler" då man skulle läsa två blad om gud och kristen och , judendomen. jag fick temat högtider och läste om kristnas jul och Judiska högtider. Sen blev vi uppdelade i grupper och skulle berätta om vad man lärt sig på tjugo minuter.
Det var kul, och jobbigt. RAST WOHOHOOHOHOO, jag och Anna trallade runt på skolgården och snackade  om allt möjligt. Sen var det lektion IGEN.... Det var Ulweus, där vi snackade om stölder att man inte skulle stjäla och så , det var ju bra att berätta för ALLA idioter som stjäl cyklar HA - HA!
Sen var det Matte, vi jobbade i matte boken, jag fick för mig att jag var ett mattegeni för allt var så enkelt, men fick reda på att jag gjort fel på hela skiten. BAJS också.
LUNCH, fiskgratäng med potäter :(
Äckel päckel.... Suck... På rasten visade Alexander sin super duper coola moonwalk för anna och mig som var helt tagna av hans coola moves, han höll på med min näsa också så jag inte kunde prata och sa att jag hade hår på näsan. Ha - ha, jag vet!! DAH!
Lektion, SV (svenska) vi skrev och hade rättstavning och läste berättelser. Okej, det var ju kul vi slutade också extra tidigt! Kvart i ett!!! herregu'!
Anna och jag åkte hem till Anna och åt en liten kakmellis. Det var super gott, Muffins med blåbärsfyllning, bara om Emma kunde förstå hur gott det är med sötsaker till mellis...
Vi gjorde lite saker och slutade med att ge hästarna mat och släppa in dom i boxarna Anna har ovanligt lydiga hästar hon bara öppnade stängslet och dom gick in själva i sina boxar och åt.
Sen var det dags att åka hem! det var synd men så är det om man vill sova hemma i sin säng.
Nu sitter Emma här och ber om sin dator så jag skriver mer imorgon, Dan innan min födelsedag!!!
KRAM Ditte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0