Suck för måndagar!

Måndagar... jag HATAR måndagar, veckan börjar och man har 6 långa dagar framför sig innan nästa helg! SUCK!
men man får stå ut med det, för måndagar kommer var 7:de dag, tyvärr  - idag var det lite av min otursdag, det hela började med att vi satt i bilen, ihop klämda med Della , Anette och hennes 2 söner, Mamma, Saga, och Nåmi.
Jag satt i Della's knä utan säkerhets bälte och stönade motvilligt. Saga satt bak och krånglade ut sig snabbt när vi stannade vid hennes skola sedan tog det ända till nio att komma till min, Della och Nåmi's skola. Fem minuter försenade snubblade vi in i klassrummet, jag - lite våt och super rufsigt och Lockigt hår och stönande.
Låter inte så pinsamt men det var det.. iaf...
Lektionen började och dom presenterade en ny kille som började i klassen, och alla fick säga sitt namn, det var lätt avklarat och nu till det värsta - REDOVISNINGEN!!
jag redovisade om Shock , det gick väl okej, men jag var väldigt nervös. som synd är, och när jag var klar och undrade om frågor så sa en kille:
"Det där är väl inte en redovisning det är en reklam."
jag blev irriterad på honom och gnisslade tänder, jag hatar sådana som frågar självklara frågor.
jag sa bara "hehe" och satte mig på min plats.
Lärarn svarade åt mig istället. ♥
"All redovisning är reklam, te.x om du redovisar om din hobby blir det ju reklam."
det var jag tacksam för men jag var väldigt generad och kände mig lite kränkt, jag var ju redan orolig innan.
Sedan så pratade lärarn lite om att han skulle sätta krav på redovisningarna senare på året..
sedan var det bara planeringsbok och lådbok, jag läser Time stranger Kyoko, en manga bok som är super bra ^^!
Den är rolig också, jag fnissade lite för mig själv, jag var fortfarande lite generad också.
RAST!
Jag gick bara runt med Igge och Nåmi och snackade lite. För rasten var ändå bara i tjugo minuter.
Matten var otur för mig, jag hade inte hunnit göra mitt beting...
"Jag hoppas alla är klara med matten"
morrade vår fröken , jag sa ingenting jag satt tyst och lådsades vara osynlig ♥
Faaaaaaast.. det var jag ju inte, såklart, men vi skulle inte jobba i matteboken vi skulle jobba med kluringar istället :) Tur för mig!!
Sedan var det idrott, Jag körde alibaba - tröttnade - hoppade hopprep.
sedan var lektionen VIPS slut, och mat.
om man ska kalla det mat alltså haha.
Kyckling "plattor" med potatis och champinjon sås.
med andra ord;
Stenhårda dåligt friterade stenplattor, med giftig potatis - och jordig med brun kladd sås med svamp i.
hör ni hur äckligt det låter?! BLÄ!
Bild - vi pratade om Picasso och många sa att han ritade som en femåring, men jag tycker han ritar fantastiskt!
men det var jag tydligen ensam om hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0